Meldingen
Alles wissen

De luchtverschuiving van een bijenkast gedurende den zomer.

3 Berichten
2 Gebruikers
4 Vind-ik-leuks
974 Bekeken
Joris De Kerpel
(@joris-de-kerpel)
Berichten: 148
Lid
Topic starter
 

Ik heb hier een oud maar interessant artikel gevonden over De luchtverschuiving van een bijenkast gedurende den zomer.

Als alles goed verloopt zou het in de bijlage moeten zitten. 

Bijen in Beerzel, BD-landbouw De Akelei (Schriek) en Weert

 
Geplaatst : 23/10/2020 11:00 am
Bjorn en LucPintens reageerden
LucPintens
(@lucpintens)
Berichten: 163
Moderator
 

Bedankt @joris-de-kerpel

Het lijkt een hele boterham en kan dit nu niet direct gaan doornemen, maar kan je ons alvast wat meer inlichten hierover? Wat staat er in dat jij zo interessant vindt? Zit er praktische informatie in die wij als natuurlijke imkers kunnen toepassen?

Bijen in Schilde (woonplaats)

 
Geplaatst : 23/10/2020 11:18 am
Joris De Kerpel
(@joris-de-kerpel)
Berichten: 148
Lid
Topic starter
 

@lucpintens

 

Voor mij alleszins wel. Het is nogal technisch maar toch. Wat ik er interessant aan vind?

 

Het derde hoofdstuk, de proefresultaten geeft weer hoe luchtstomen binnen en buiten de kast effect hebben op het organisme. Het effect van ventilatie gaten, hoe bijen hierop anticiperen.. 

 

Voor sommigen misschien niet zo belangrijk, maar ik denk dat in het natuurlijk imkeren toch vaak wordt geëxperimenteerd of gewerkt met zelfgebouwde kasten. Ikzelf doe dat ook. Zoals je weet de boomstammen, maar heb ook korven, ben nu bezig met Dadant kasten om te bouwen, heb zelf gebouwde warré's. En net daarvoor, is het voor mij belangrijk dat ik de werking van het volk en de kast goed begrijp. 

 

Los van dat is gewoon ook heel interessant.  

 

Bijen in Beerzel, BD-landbouw De Akelei (Schriek) en Weert

 
Geplaatst : 23/10/2020 12:54 pm
Bjorn en LucPintens reageerden
Deel: