Meldingen
Alles wissen

Nieuw lid

6 Berichten
3 Gebruikers
1 Vind-ik-leuks
664 Bekeken
(@lucevers)
Berichten: 1
New Member
Topic starter
 

Nieuw  Lid

   Mijn naam Luc Evers, ik hou me bezig met het bestuderen van bijen en het communiceren met bijen.

 Ja ik praat met mijn bijen, ze begrijpen niet wat ik zeg maar ze herkennen wel klanken.

Ik heb 1 bijenkast een Dadant blatt bijenkast (Carnicas) die geïsoleerd is. De honing mogen de bijen houden. Ik zorg ervoor dat mijn bijen altijd over voeding beschikken. (Winter en zomer)

Mijn bijen zwermen tweemaal per jaar. 1x een grote zwerm in april, de nieuwe koningin is dan kleiner. In mei is het de definitieve koningin die groter is. (zeer kleine zwerm) en dan zwermen ze niet meer.

Vermits ik zorg dat mijn bijen steeds over de nodige reserves beschikken kan je mij geen natuurimker noemen maar ik ben ook geen klassieke imker. Qua kasten ben ik wel streng maximum 1 bijenkast per stand! (uitleg zie doc)

Een beetje gek om bijen te laten sterven wegens voedingstekort.

Ik ben ook geïnteresseerd in de zwarte Bij en ben bijgevolg bij de zwarte bijen club.

Dat ik gestart ben met Carnicas heeft te maken dat ik alléén een bijenzwerm wenste, geen kunstmatige zwerm want dat is geen volledig volk!

Mijn bevindingen worden in een document geplaatst BeeHealth. (zal ik later doorsturen). 

Mijn huidige document (Glyphosate_slowly_kills_our_Health_and_Environment) is een dokument dat hoort bij BeeHealth and Humanhealth.

https://www.academia.edu/93530150/Glyphosate_slowly_kills_our_Health_and_Environment

Mijn woonplaats is Sint-Agatha-Rode en mijn bijen staan tegen een natuurgebied dat is 5 minuten verder in Ottenburg. 

 
Geplaatst : 06/01/2023 5:37 pm
LucPintens reageerde
LucPintens
(@lucpintens)
Berichten: 163
Moderator
 

Beste Luc,

Welkom op het Natuurlijk Imkeren Forum. Dat je met je bijen praat vind ik heel gewoon. Ik denk dat er meer gebeurt dan enkel het herkennen van de stem...

Veel plzier op het forum en succes met de bijtjes !

Bijen in Schilde (woonplaats)

 
Geplaatst : 07/02/2023 10:24 pm
(@Anoniem 30279)
Berichten: 1
 

wat ik zeg maar ze herkennen wel klanken.

Ik heb 1 bijenkast een Dadant bl

 
Geplaatst : 15/03/2023 2:03 am
(@Anoniem 30318)
Berichten: 3
 

zBa8)TagqRma^@&y

 
Geplaatst : 06/05/2023 8:49 am
(@Anoniem 30318)
Berichten: 3
 

INDONESIA 

 
Geplaatst : 06/05/2023 8:49 am
(@Anoniem 30318)
Berichten: 3
 

gebeurt 

 
Geplaatst : 06/05/2023 8:50 am
Deel: