voorstel rondje van...
 
Meldingen
Alles wissen

voorstel rondje vanuit Bergen op Zoom

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
782 Bekeken
Karen
(@karen)
Berichten: 2
New Member
Topic starter
 

Al eens hier rondgekeken en besloten lid van het forum te worden.

Ik ben Karen en woonachtig in Bergen op Zoom, Nederland.

Ik houd een 5-tal jaar bijen en ben begonnen na een reguliere imker cursus, die manier van bijen houden paste mij niet  en 2 jaar nadien heb ik de BD cursus bijenhouden gevolgd bij Albert Muller en Wim van Grastek in Wageningen/ Renkum.

Momenteel heb ik, na verlies van mijn enige 5 jaar oude volk afgelopen winter, 3 jonge volkjes, waarvan 2 zwermen dit jaar geschept en 1 volk carnica's welke ik in maart dit jaar kon overnemen van een andere imker.

De carnica's zitten in een spaarkast en zet ik nu langzaam over op natuurbouw en de andere 2 zwermvolkjes zitten in een Einraumbeute/ Nederlandse natuurbouwkast.

Kennis delen en de passie voor bijen en hun omgeving is mijn voornaamste drijfveer om hier aan te sluiten

vriendelijke groet Karen

 
Geplaatst : 22/06/2021 12:25 pm
Joris De Kerpel
(@joris-de-kerpel)
Berichten: 148
Lid
 

Ik heb ook de cursus bij Albert en Wim gevolgd!! Mooie ervaring! Veel plezier hier!

 

 

Bijen in Beerzel, BD-landbouw De Akelei (Schriek) en Weert

 
Geplaatst : 22/06/2021 7:54 pm
LucPintens
(@lucpintens)
Berichten: 163
Moderator
 

Hoi Karen. Welkom op het Natuurlijk Imkeren Forum. En je hebt mogelijk al een plaatsgenoot gevonden hier...
Ja, de passie voor bijen en de omgeving is zeker aanwezig hier. Kennis uit (eigen) ervaring is het meest waardevol want er wordt nogal wat aangenomen en doorverteld over bijen en imkerij. Dat is toch wat ik ervan denk...

Bijen in Schilde (woonplaats)

 
Geplaatst : 26/06/2021 6:33 pm
Deel: