zwermen te koop
 
Meldingen
Alles wissen

zwermen te koop

14 Berichten
4 Gebruikers
3 Vind-ik-leuks
1,237 Bekeken
(@adriaan)
Berichten: 44
Trusted Member
Topic starter
 

Hoi allen,

 

Ik ben altijd spaarzaam geweest met Varroabestrijding en sinds vier seizoenen ben ik helemaal gestopt met bestrijden. De door sommigen voorspelde ineenstorting van mijn bijenstand is er gelukkig niet gekomen. Dit jaar hebben 27 van de 28 volken de winter goed doorstaan.

Aangezien ik niet verder wil uitbreiden verwacht ik binnenkort een aantal zwermen beschikbaar te hebben van mijn 'survivor bees'. Er zijn natuurlijk geen garanties over hoe mijn bijen het elders doen. Veel hangt af van de omgeving (dracht / Varroadruk) en je werkwijze.

Mijn bijen zijn niet raszuivere nakomelingen van de zwarte bij. Ze zijn niet bijzonder geselecteerd behalve op overleving. Er valt goed mee te werken maar het zijn geen schoothondjes.

Als je interesse hebt kan je me contacteren via het forum of via vansandwijkadriaan@gmail.com.

vriendelijke groet

Adriaan

 
Geplaatst : 01/04/2021 8:47 pm
LucPintens reageerde
Joris De Kerpel
(@joris-de-kerpel)
Berichten: 148
Lid
 

Ik wel wel interesse in een volkje van jou. Zo te zien ben ik niet alleen. Tripje naar Nederland jongens? Ik rij wel. ?

Bijen in Beerzel, BD-landbouw De Akelei (Schriek) en Weert

 
Geplaatst : 02/04/2021 8:17 am
(@adriaan)
Berichten: 44
Trusted Member
Topic starter
 

@joris-de-kerpel

Via Nederland is wel een beetje om hoor ? , Ik woon in Kersbeek-Miskom tussen Diest en Tienen.

 

 
Geplaatst : 02/04/2021 8:42 am
Joris De Kerpel
(@joris-de-kerpel)
Berichten: 148
Lid
 

@adriaan

Oh pardon, ik had ergens Nederland gelezen. Tienen is zelf niet zo overdreven ver. 

Ik zal je mailen.

Bijen in Beerzel, BD-landbouw De Akelei (Schriek) en Weert

 
Geplaatst : 02/04/2021 8:47 am
(@karin)
Berichten: 45
Trusted Member
 

@Adriaan  ik heb ook wel interesse voor een zwerm. Ik heb mijn bijen vorige week overgezet van segenberger naar een einraumbeute en weet nu niet of er een zwerm gaat komen alhoewel 1 kast 12 ramen broed hadden. Ik heb nog 2 lege einraumbeute staan en als er half juni geen zwerm is gekomen had ik graag een zwerm gehad moest die er nog komen dan.  Ik woon in Heusden-Zolder,  dus ook niet zo ver.

 

Ik woon en heb bijen in Heusden-Zolder

 
Geplaatst : 03/04/2021 8:11 pm
(@adriaan)
Berichten: 44
Trusted Member
Topic starter
 

@karin

Bedankt voor de interesse ik zet je op de lijst en neem tzt contact met je op.

 

vriendelijke groet

 

Adriaan

 
Geplaatst : 03/04/2021 8:40 pm
(@niels)
Berichten: 2
New Member
 

Dag Adriaan,

samen met wat vrienden ben ik een bio boerderij in Kalmthout aan het opstarten. Wij zijn van plan om daar bijen te houden en we zijn nog opzoek naar 2 volkeren. Mocht je er nog ter beschikking hebben zijn we wel geïnteresseerd. 

Laat maar iets weten.

Groeten

Niels

 
Geplaatst : 07/04/2021 10:53 pm
(@adriaan)
Berichten: 44
Trusted Member
Topic starter
 

@niels

Bedankt voor je aanvraag, ik heb je toegevoegd aan mijn lijst van geïnteresseerden onder volgnummer 6 dus normaal gezien moet dat wel goed komen.

Ik ben zelf ook wel geïnteresseerd in jullie boerderij project, ik ben zelf ook jaren actief geweest als bio-groententeler.

Misschien kun je nog een e-mail ter bevestiging sturen dan kunnen we sneller communiceren als het zwermseizoen aanbreekt.

vriendelijke groet

Adriaan

 
Geplaatst : 08/04/2021 11:38 am
(@adriaan)
Berichten: 44
Trusted Member
Topic starter
 

Hoi Allemaal en speciaal degenen die zich hadden ingeschreven voor een zwerm van mijn onbehandelde overlever bijtjes.

Eind April en begin Mei leek het allemaal heel hard te gaan met de zwermdrift en heb ik enkele mensen kunnen voorzien van een zwerm. Het natte koude eind van mei heeft de zwermdrift afgekoeld en vandaag heb ik 5 volken nagezien waarvan ik dacht dat ze het dichtst tegen zwermen aan zouden zitten.

Slechts eentje daarvan had 1 belegde dop (een eitje), dat volk had tien dagen geleden ook al belegde doppen. De gemerkte oude moer is nog aanwezig,

Mijn conclusie is dat de zwermdrift op mijn bijenstand zo goed als gedaan is. Uiteraard kan een mens zich laten verrassen en speciaal door bijen.

Indien er zich toch nog zwermen aandienen zal ik de mensen op mijn 'zwermlijst' contacteren in volgorde van inschrijving. 

 

 
Geplaatst : 10/06/2021 9:44 am
(@karin)
Berichten: 45
Trusted Member
 

@adriaan 

Dag Adriaan,  ik had op 3 april  gereageerd voor een zwerm, sta ik ver op je lijst, dan weet ik zeker dat het er niet meer in zit.  Ik heb 2 volken maar nog geen zwerm gehad.

Ik woon en heb bijen in Heusden-Zolder

 
Geplaatst : 10/06/2021 10:23 pm
(@adriaan)
Berichten: 44
Trusted Member
Topic starter
 

@karin

Hoi Karin,

Als je wilt kan ik nog wel een schudzwerm voor je maken.
 
vriendelijke groet
 
Adriaan
 
Geplaatst : 11/06/2021 8:43 am
(@adriaan)
Berichten: 44
Trusted Member
Topic starter
 

@niels 

Hoi Niels,

Zoals je misschien hebt gelezen is de zwermdrift op mijn stand zo'n beetje voorbij, ik kan echter nog wel een schudzwerm maken voor diegenen op mijn zwermlijstje die er nog geen kregen. Ben je nog geinteresseerd?

 

vriendelijke groet

 

Adriaan

 
Geplaatst : 11/06/2021 8:48 am
(@niels)
Berichten: 2
New Member
 

@adriaan

Daar heb ik zeker interesse voor.

 
Geplaatst : 11/06/2021 11:03 am
(@adriaan)
Berichten: 44
Trusted Member
Topic starter
 

@niels OK dan spreken we best iets af, kun je me je telefoonnummer mailen op vansandwijkadriaan@gmail.com?

 
Geplaatst : 11/06/2021 11:25 am
Deel: