Winterkamperfoelie ...
 
Meldingen
Alles wissen

Winterkamperfoelie vermeerderen

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,779 Bekeken
LucPintens
(@lucpintens)
Berichten: 163
Moderator
Topic starter
 

Onderstaand bericht heb ik verplaatst vanuit een ander onderwerp...

Bijen in Schilde (woonplaats)

 
Geplaatst : 22/02/2021 11:32 pm
(@lode)
Berichten: 45
Lid Admin
 

@andrego
Beste André, welkom op het forum.
Ik mailde je al ivm Winterkamperfoelie het volgende: "Winterkamperfoelie laat zich goed vermeerderen door afleggen, of u kunt stekken nemen van de lente tot de vroege zomer."
Deze info haalde ik gewoon uit een plantengids maar heb er zelf geen ervaring mee. Heeft iemand op het forum ervaring met afleggen of stekken van Wintekamperfoelie?

Bijen in Arc-Wattripont & Ronse

 
Geplaatst : 22/02/2021 11:34 pm
LucPintens
(@lucpintens)
Berichten: 163
Moderator
Topic starter
 

@andrego Ik heb ook geen ervaring met het vermeerderen van Winterkamperfoelie. Ik zou dat ook dienen op te zoeken, maar dat kan je natuurlijk ook zelf. 

Ik doe ook onderhoud van tuinen en ik heb eens een Winterkamperfoelie gesnoeid. Dat mocht enkel op bepaalde tijdstippen, omdat die anders het eerstvolgende jaar geen bloemen zou vormen...

Bijen in Schilde (woonplaats)

 
Geplaatst : 22/02/2021 11:39 pm
LucPintens
(@lucpintens)
Berichten: 163
Moderator
Topic starter
 

@andrego Nog een bijkomende opmerking van @klaas133, eveneens verplaatst:

"Mijn ervaring is dat de meeste loniceras zich heel gemakkelijk laten afleggen: schieten wortels van zodra ze de grond raken."

Ik wil van de leden van het forum graag enige oplettendheid vragen in verband met het reageren in bestaande onderwerpen. Gelieve het onderwerp te respecteren. Als je iets nieuws wil schrijven, maak dan een nieuw onderwerp aan alstublieft. Dan is het voor de moderator (dat ben ik) achteraf minder werk om het forum overzichtelijk te houden voor jullie, de gebruikers. Hartelijk bedankt voor de medewerking...

Bijen in Schilde (woonplaats)

 
Geplaatst : 22/02/2021 11:48 pm
Deel: